Prawa pacjenta
Pacjent ma prawo do:
– świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej,
– informacji o swoim stanie zdrowia,
– zachowania w tajemnicy przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia,
– wyrażenia zgody albo odmowy na udzielania świadczeń zdrowotnych,
– zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych,
– poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,
– dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych,
– zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
– poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,
– opieki duszpasterskiej, przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
W razie pytań, prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta:
800 190 590
Infolinia czynna pn.-pt.: 09:00-21:00